FŐVÁROSI SZABÓ ERVIN KÖNYVTÁR / LAPOZZ BELE

Menü

Főmenü /  Lapozz bele! /  Mentorom

Diszkrimináció

2011-02-24 03:11:55

Könyvek

  • Benza Béla: Gyermekek az utolsó padban. Budapest, PolyART, 2001. 139 p.

  • Esettanulmányok. A "Diszkrimináció-ellenes kapcsolatépítő program családgondozók és roma családok között" című projekt záró dolgozatai. [Szerk.]: Diósi Ágnes, Budapest, Fővárosi TEGYESZ, 2005. 141 p.

  • Takács Géza: Kiútkeresők: cigányok iskolai reményei. Budapest, Osiris, 2009. 336 p.



  • Cikkek, tanulmányok, internetes anyagok
  • Bogdán Péter: A "kulturális másság" antológiája. In: Iskolakultúra, 16. évf. 2006. 1. sz. 103-111. p.

  • Diósi Pál: Kirekesztésről és a továbbtanulás kívánatos támogatásáról. Szociológiai célvizsgálat Zuglóban. In: Esély, 14. évf. 2003. 6. sz. 23-38. p.

  • Fiáth Titanilla: A magyarországi roma népesség általános iskolai oktatása. In: A romák esélyei Magyarországon: Aluliskolázottság és munkaerőpiac – a cigány népesség esélyei Magyarországon. [Szerk.]: Babusik Ferenc. Budapest, Kávé Kiadó, Delphoi Consulting, 2002, 11-70. p.

  • Forray R. Katalin: Pályakezdő cigány fiatalok. A munkavállalás lehetőségei Baranya megyében. In: Iskolakultúra, 10. évf. 2000. 12. sz. 3-15. p.

  • Hága Antónia: Az iskolás vagy az iskola sikertelensége?: avagy miért sikertelenek a cigány/roma tanulók az iskolában? In: Új Pedagógiai Szemle, 51. évf. 2001. 2. sz. 11-16. p.

  • Harsányi Eszter – Radó Péter: Cigány tanulók a magyar iskolákban. In: Educatio, 1997. 1. sz. 48-59. p.

  • Herczog Mária: Európai minták és azok hiánya. In: Család, Gyermek, Ifjúság, 16. évf. 2007. 6. sz. 4-5. p.

  • Messing Vera: "...több odafigyelés kellett volna" : a roma gyerekek iskolai sikerességének korlátairól. In: Esély, 18. évf. 2008. 4. sz. 77-93. p.

  • Murányi István: Tizenévesek előítéletessége Sopronban és Salgótarjánban. In: Esély, 10. évf. 1999. 5. sz. 35-55. p.

  • Oláh Anna: Kötelező iskolai kudarcok? A roma családok belső élete. In: Szakoktatás, 2002. 3. sz. 18-20. p.

  • Szalai Júlia: A társadalmi kirekesztődés egyes kérdései az ezredforduló Magyarországán. In: Szociológiai Szemle, 2002. 4. sz. 34-50. p.

  • Takács Judit: Előítélet és megkülönböztetés az iskolában: leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű (LMBT) fiatalok iskolai tapasztalatai Európában. In: Educatio, 16. évf. 2007. 1. sz. 67-83. p.
  • A weboldal fejlesztése a TÁMOP-3.2.4-08/1/KMR pályázat keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
    Nemzeti Fejlesztési Ügynökség