Minőségbiztosítási dokumentumok
2021-01-12 10:00:17
A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár a főváros lakosságának könyvtári- és információellátását biztosítja, országos feladatkörű szakkönyvtárként részt vesz az ország szakirodalmi ellátásában, támogatja az oktatást és a kutatást. Minőségpolitikája illeszkedik az Alapító Okiratban, a Szervezeti és Működési Szabályzatában, a stratégiai tervben, a jövőképben és a küldetésnyilatkozatban foglaltakhoz.
A könyvtár vezetésének és minden munkatársának alapvető célja és feladata, hogy használóink elégedettek legyenek az intézmény által nyújtott szolgáltatásokkal, szolgáltató partnereink pedig a céltudatos, az új kihívások iránt fogékony, feladatait magas szakmai színvonalon ellátó szervezetet lássák a könyvtárban. Ezért meghatározó fontosságú számunkra tevékenységünk minőségének tervezése, egyenletes biztosítása, folyamatos javítása, rendszeres fejlesztése.
Ennek érdekében a következőket teljesítjük:
- Szolgáltató tevékenységünket az érvényes jogszabályok betartásával, az elfogadott szakmai normák érvényesítésével végezzük.
- A szolgáltatásainkkal szemben támasztott használói igényeket, elvárásokat rendszeresen mérjük, eredményeit, tapasztalatait visszacsatoljuk tevékenységünkbe, figyelemmel a használói igényekre. Differenciáltan tervezzük a szolgáltatásokat.
- A könyvtár szolgáltatói szemléletének erősítése érdekében tanulmányozzuk a könyvtári szakma hazai- és külföldi új kezdeményezéseit, és azokat kellő mérlegelés után alkalmazzuk. A szolgáltatások megújításánál a fejlesztési fázist követően kiemelten kezeljük a folyamat(ok) kialakítását, korrekcióját. Ezt követően a folyamatszabályozással biztosítjuk a működést és a kontrollt.
- A szolgáltatások tárgyi és technikai felszereltségét a kor elvárásainak megfelelően fejlesztjük.
- Közönségkapcsolati tevékenységünk folyamatos megújításával gondoskodunk szolgáltatásaink széles körű megismertetéséről, a könyvtárhasználók felkészítéséről, a felhasználóbarát környezet kialakításáról.
- A minőségbiztosítás kiemelten fontos feladatának tartjuk a FSZEK kapcsolati rendszerének működtetését.
- Olyan kulturális programokat kínálunk és fogadunk be, amellyel hozzájárulhatunk a könyvtáraink vonzáskörzetében élők kulturális ellátásához.
- A szolgáltatásokban megfelelő képzettségű munkatársakat alkalmazunk. A munkatársak szakmai továbbképzéséért, udvarias viselkedéséért, etikus magatartásáért a dolgozó és a könyvtár menedzsmentje egyaránt felelős.
- Szolgáltató-képességünk növelése érdekében feladatunknak tekintjük a jó munkahelyi közérzetet biztosító feltételek folyamatos fenntartását, a munkahelyi együttműködés összehangolását.
Az alábbiakban könyvtárunk minőségirányítással kapcsolatos dokumentumai találhatóak. A nyilvános dokumentumok bárki számára megtekinthetők, a belső dokumentumok csak a könyvtáros kollégák és a könyvtári vezetőség részére elérhetők.
1. Nyilvános dokumentumok
1.1. A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár alapdokumentumai
1.2.
Minőségirányítási Kézikönyv 2018
1.3. A Minőségirányítási Tanács dokumentumai
1.4. A FSZEK szabályzatai
1.5. Primer kutatások eredményei
1.6. Médiamegjelenések
1.7 Rendezvények
1.8 Minősített Könyvtár cím
2. Belső dokumentumok (A belső dokumentumok a munkatársak számára belső információs rendszerünkben hozzáférhetők.)
2.1. Vezetéssel kapcsolatos dokumentumok
- A MIT ügyrendje
- Fenntartói értékelések, szakfelügyeleti jelentések
- Minőségirányítási Munkaterv 2019. január 1 – 2019. december 31.
- Minőségirányítási Munkaterv 2017. július 1 – 2018. július 31.
- Továbbképzési terv
- A FSZEK esélyegyenlőségi terve 2014-2019
- A FSZEK-ben működő munkacsoportok dokumentumai
2.2. Stratégiával kapcsolatos dokumentumok
- PGTT-analízis
- SWOT elemzés
2.3. Emberi erőforrásokkal kapcsolatos dokumentumok
- Dolgozói elégedettségmérés 2017 (kérdőív, összesítés)
- Dolgozói elégedettségmérés 2009 (TÁMOP)
- Kitüntetési szabályzat
2.4. Partnerkapcsolatok és erőforrások
- Partnereink azonosítása
- Partneri együttműködések
- Adatkezelési szabályzat
2.5. Folyamatok
- Folyamatleltár
- Folyamatábrák, folyamatleírások
2.6. A szolgáltatást igénybevevőkkel kapcsolatban elért eredmények
- Használói elégedettségmérés 2009 (kérdőív, elemzés)
- Használói elégedettségmérés, 2018 (kérdőív, elemzés)
- Rendezvény-elégedettségi kérdőív 2018
2.7. A szervezet kulcsfontosságú eredményei
- Teljesítménymutatók
- Tudáshasznosulás (tréningek, kurzusok, kiküldetések)
- Utóbbi 3 év sikeres pályázatainak listája
- Projektleírások
2.8. Könyvtári önértékelés
- Önértékelés 2018
- Önértékelés 2016
Könyvtárunk minőségügyi dokumentációjával kapcsolatos kérdéseit,
észrevételeit a minbizt@fszek.hu e-mail címen juttathatja el hozzánk.