FŐVÁROSI SZABÓ ERVIN KÖNYVTÁR

| English | GYIK | Fórum

Menü

Főmenü » Könyvtáraink » Üllői út 255. » Emlékezetes pillanatok » 2004-2008

Mikulás minden méretben és mennyiségben

2007-12-10 17:07:52

December első hete a Mikulás jegyében zajlott. Vasárnap, december 2-án hagyományos Mikulás kereső túránkra indultunk a Bakonyba. Az időjárás előrejelzés szerint, hideg, szeles, esős napra készültünk. Nem kis feladat volt Krisztit nap-nap után vigasztalni, s biztosítani arról, hogy az időjósok is csak emberek, s olykor tévedhetnek. Vasárnap reggel mégis úgy látszott, hogy a jövendölés valóra válik. Szemerkélő esőben szálltunk autóbuszra, s bizony jól jött a hangulatjavító mézes-édes kóstoló. Nem hagytunk sok időt a szomorkodásra, mert Budapestet elhagyva előkerültek az első játék feladatlapjai. Miközben mindenki a legjobb tudása szerint igyekezett megadni a választ a kérdésekre, gyönyörű tájakon autóztunk.

Láthattuk útközben a bicskei csata emlékoszlopát, a Vértes nyúlványait, s hipp-hopp máris Csesznekre értünk. A kanyargós utazás egyik-másik utastársunkat megviselte így épp itt volt az ideje a sétának. Felkapaszkodtunk a várba, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a környező bakonyi településekre és a hegy vonulataira. A vár helyreállítása évek óta folyik, igazán szép eredményekkel. Csesznekről egy negyedórás buszozással elértük kirándulásunk célállomását Vinyét, azt a kis települést, melyet mindössze hat család lakja, de az ide szép számmal ellátogató turisták forgalmas üdülőhellyé tették. Innen indul a Cuha-patak völgye, ahol mi magunk is sétát tettünk. Persze a játék és éneklés itt sem maradt el, s megérkezett a jutalom is, hisz a fák közül egyszer csak feltűnt a bakonyi Mikulás személyesen. Mindenkihez volt kedves szava, s még ajándékot is adott kicsiknek-nagyoknak egyaránt. Megköszönve kedvességét elbúcsúztunk Tőle, hisz Őt még várták a környéken lakó gyerekek. Ekkor már hétágra sütött a nap, s nyoma sem volt a szomorkás, ködös időnek, s volt, aki ingujjra vetkőzve tette meg a rövid túrát hegyen-völgyön, patakon által. Kora délután finom ebéd várt a vinyei Pokol csárdában, ahol nevével ellentétben igen jól éreztük magunkat. Ebéd után Tóth László népzenész ismertetett meg hangszereivel, körtemuzsikával és ütőgardonnal, furulyákkal és sípokkal, majd megtanultunk egy szép és számunkra eddig ismeretlen karácsonyi dalt is. „Karácsony ünnepén mindenhol gyertya ég…” Sajnos a korai sötétedés minket is hazafelé indított. A buszon még játszottunk és énekeltünk, majd, kár tagadni – a társaság nagy többsége – szunyókált hazáig.

Kedden december 4-én újra találkoztunk a Mikulással, hisz délután a Cigány Kisebbségi Önkormányzat hívására érkezett könyvtárunkba, s hozott sok-sok ajándékot a gyerekeknek. A kerület Sissi Tánccsoportjának bemutatkozása, a sok-sok kis Mikulás lány, óriási sikert aratott.

Csütörtökön Mikulás napján legifjabb olvasóinkhoz érkezett el az „igazi” Mikulás, az ősz szakállú-bajuszos. A hosszú úton megfáradt és megfázott Mikulás bácsit a gyerekek nagy örömmel fogadták, volt, aki énekelt, s verset is mondott miközben megkapta a névre szóló csomagocskáját. A játék, ének és tánc minden gyerek számára kedves szórakozás volt. Kis táncos lányunk Nánásy Eszter produkcióját kicsit irigykedve szemlélték kis vendégeink, de igyekeztek ellesni mozdulatait, s később már mindannyian együtt táncoltak. Ezeken a programokon készült fotók tanúsítják a vidámságot, s talán azt is, hogy mennyire jól éreztük magunkat mindegyik alkalommal.

Pénteken kaptuk csak meg a Mikulástól igazi, valóságos ajándékunkat – Talmácsi Gábort a világbajnokot, kinek látogatásáról egy másik írás szól majd.

Cimkefelhő

adatbázisok | beiratkozási díj | biblioterápia | budapest | e-book | elektronikus könyvtár | előjegyzés | folyóiratok | használat | hosszabbítás | hírek | igénybevétel díjai | kiállítás | könyvtárközi kölcsönzés | mobil | nyitvatartás | statisztika | szociológia | tanfolyam | továbbtanulás | zene | álláshirdetés |

A weboldal fejlesztése a TÁMOP-3.2.4-08/1/KMR pályázat keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.