FŐVÁROSI SZABÓ ERVIN KÖNYVTÁR

Kérdése van?
Keressen minket!

| English | GYIK | Fórum

Menü

Főmenü » Könyvtáraink » Dagály u. 9. » Regényes dalok

Phillips, Arthur: Te vagy dal

2011-12-01 09:37:58

" Foxy Lady "

Részlet a könyvből:

„Nem. Nevetett, és azt mondta: — Ejha, odanézzenek. Jól van, főnök, csináljuk, próbáljuk meg. — És részben mert reflexszerű volt nála, amikor csak gitárt vett a kezébe, és részben mert látni akarta, sandít-e ez a helyes ír csaj bármit is a zenéhez, elkezdte a Cure-féle intrót Hendrix „Foxy Lady"-jéhez. A lány biccentett, akár egy sebész, és azt mondta, legyen egy terccel feljebb. Ian odább tette a capót, és a lány totál hozta, nem hibázott, nem tévesztett szöveget, még a rögtönzött dumát is lenyomta a lemezről — „Ez egy jó bevezető” —, és még ennél is tovább ment: rákontrázott az ő játékára, kitöltötte a neki hagyott helyeket, ötleteket adott. A festékfoltos létrán ült, amit Ian az egyik házfestéses melóból emelt el, de a dal felénél felállt, és feltekerte mindkettejük hangerejét: „Nem bántalak én. Csak az enyém leszel, enyém”. Ian ezt a dalt — amit nagybátyja egy régi CD-jéről tanult meg azon a napon, amikor a szülei elektromos gitárt vettek neki — olyan vadsággal játszotta, amiről mindig úgy vélte, csak egy figyelmes tömeg előtt fellépő zenésznek adatik meg. A szóló-részt kétszer játszotta, basszus és dob nélkül is tartva a tempót, és még az ötletei sem dadogtak. Ahogy az utolsó akkord zizegése szitált le a lakás padlójára, még mindig megváltoztathatta volna a dolgokat, és újabban, önostorozó merengéseiben lekapta válláról a gitárt, fellökte a barna összecsukható fémszéket, száját Cait fülére tapasztotta, keze redőkbe vonta a lány mellét, még mielőtt az erősítő zizegése elhalt.
De nem. Nem tette meg. Volt egy pillanat. Ez a pillanat jött, várt rá, és amikor ő továbbra is mozdulatlanul állt, örökre továbbment. Az első nóta véget ért, és mind a ketten tudták: a hangzás mindkettejük többszöröse volt. És tudták.
Hosszú csendben ültek, miközben a hang, amit csináltak, végigutazott az utcán, ki a tengerre, fel a távoli csillagokba. Csak az erősítő halk zümmögése maradt, és Ian attól félt (ahogy Cait ránézett, ő meg azt fontolgatta, ráugrik), hogy a gitárja hangszedője felveszi a szívverését, és lejátssza Caitnek. Nyelvét felső ajkának nyomta, a spirális hüvelyk mintázatú fekete pengetőt pedig ujjpercei fölött-alatt forgatta. Cait a táskájába túrt cigarettáért, ami már nem volt ott, merthogy egy héttel korábban letette a cigit, Ian meg a hűtőhöz ment még két sörért. Döntöttek.
A döntés közös volt, az indokaik azonban ellentétesek: Ian gyáva volt, Cait könyörtelen. lan védelmében szóljon, hogy ő nem tudta, hogy a döntés örökre felvésődik, mint egy komor márványtörvény. Ez a lány akarata volt, melyet attól a pillanattól rezzenéstelen fegyelemmel tartatott be. Ian tudta volna, mondogatta magának lan, akkor Caitet választja a zenével szemben, bármivel szemben. Csakis őt.
— Na és a"London Calling"? — javasolta Cait. És ő mindent eljátszott, amit csak kért. Tekintélyes zeneszókincsük és zenehallgatási történelmük — a hosszú-hosszú felkészülés erre a pillanatra — szinte redő nélkül fedte egymást. Ian egyre obskúrusabb kedvencekkel licitált (Cramps, Creeps, Crito's Apology, Crooked Bastards, Crud), de a lány szinte egyszer sem ismert be tudatlanságot, alig-alig habozott, csak más hangnemet kért, míg végül Ian már automatikusan az ő fekvését találta meg. Soha senki nem tudott lannel lépést tartani repertoár terén, pláne annak beismerésére kényszeríteni őt, hogy gyéren áll a kanonikus ír bandákból. Cait nem igazán tudott gitározni, de vele énekelte egy Pogues nóta vokálját, „Ná-ná náá ritmus és fel a kvintre és vissza és két ütem szünet érthetetlen hörgéssel”.

Cimkefelhő

adatbázisok | beiratkozási díj | biblioterápia | budapest | e-book | elektronikus könyvtár | előjegyzés | folyóiratok | használat | hosszabbítás | hírek | igénybevétel díjai | kiállítás | könyvtárközi kölcsönzés | mobil | nyitvatartás | statisztika | szociológia | tanfolyam | továbbtanulás | zene | álláshirdetés |

A weboldal fejlesztése a TÁMOP-3.2.4-08/1/KMR pályázat keretében az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség